Sunday, January 24, 2010

Perasmian Materi Zaujah

Setelah sekian lama menyepi dari bidang penulisan,aku seorang penulis sambilan untuk blog ini kembali menulis. Terngiang kata-kata sang suami semalam " abang suka baca tulisan sayang ....sayang pun pandai menulis ape.." aku pun termalu-malu kekura disitu. Tak pernah terfikir ada follower rupanya..haissh..
Maka dengan itu, ku pasangkan semangat SEMERAH PADI untuk menulis.
vroomm..Here we go....

Mengapa aku menulis? mengapa aku memilih menjadi penulis sambilan..

Sang suami suka bertanya mengapa,kenapa,dimana,bila bla..bla..bla.. lantas aku pun berlatih menjadi sang penanya supaya aku lebih biasa menjadi sang penjawab untuk suami..( walaupun rimas nak menjawab soalan huhu )

1. sebab utama,kerana aku punyai karakter sukar untuk berbicara. xreti nak explain. tapi aku pandai menulis luahan rasa berkajang2 panjangnya..apakah itu bukti saintifik bahawa
aku spesis yang pandai menulis?  lu pikirlah sendiri..he3

2. aku merasakan bahawa aku mudah belajar dengan apa yang aku tulis berbanding dengan apa yang aku cakap..ini disebabkan masalah penyakit SLDI ( Sindrom Lemah Daya Ingatan ) hu3 suami aku selalu bengang ubi aje dengan 'penyakit' nih. dan apa yang di tulis menjadi bahan rekod. senang nak di refer semula =)

3. menulis merupakan salah satu medium untuk aku meluahkan dan melepaskan segala apa  yang aku rasa,aku fikir. Kalau ketika marah menulis,hasilnya.. kehangatan marah itu akan berkurang. so, aku akan rasional dalam mengendalikan emosi. benarkah begitu? hoho

4. Supaya hasil mahsul ku ini akan menjadi tinggalan buat yang akan ditinggalkan. dan semoga ia menjadi materi yang bermanfaat buat semua..

ermm...rasanya 4 je kot isinya.. =) nanti aku cuba cungkilkan lagi asbab2 yang lain kalau ada..

dan dengan lafaz BISMILLAHIR RAHMANIR RAHIM aku merasmikan blog MATERI ZAUJAH ( bahan zaujah )
>>merasmikan dengan penuh syok sendiri<<

Sekian, terima kasih.

**coretan di hari gaji bulan Januari...
    yippie...dapat pegang duit ngeh3

3 comments:

  1. Aku suka yang ayat laast tu yang ada dua *(macam penting je bunyinyaa). HAHAHAAA

    ReplyDelete
  2. pengepow ada disini ..errkkk..mati kutu aku..

    ReplyDelete
  3. oho..dh jadi zaujah ye..moga kekal ke anak cucu..

    kau sukar ke berbicara ek? setau aku kau kt sekolah agak hebat berbicara...hihihihi...

    rindu sama kamo!lama tak ketemu!huhuhu

    -FATINI FAUZI-

    ReplyDelete